We zijn vertrokken! - Reisverslag uit Kollund, Denemarken van ralphmaritilya - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken! - Reisverslag uit Kollund, Denemarken van ralphmaritilya - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken!

19 Mei 2015 | Denemarken, Kollund

We zijn vertrokken!!

Na een hele drukke week van inpakken en de camper klaar maken is het zaterdag om 11.00u dan echt zo ver…… we dragen de sleutel over en vertrekken! Joehoe…..het avontuur gaat nu echt beginnen! Tot onze grote verrassing staan onze lieve buren met prosecco, taart, Deens vlaggetje en beschermengeltjes klaar om ons uit te zwaaien en ons een goede reis te wensen. We zijn helemaal ontroerd en de eerste tranen vloeien. Het is toch best lang dat we al deze lieve mensen en onze andere lieve vrienden en familie niet meer zien.
De eerste stop is…jawel……Vleuten inclusief kermis (Tilburg eat your heart out). Ilya wordt nog flink vertroeteld door oma en dan gaan we morgen echt op pad.

Vleuten - Bremen, zondag 10 mei, 169.494km

De eerste stop is Bremen. Het rijden gaat niet zo snel met een camper die 102 km/u als topsnelheid heeft (wind mee en heuvel af) en een lieve zoon die ook zo nu en dan wil lopen en bewegen. We hebben gelukkig alle tijd hihi.
Het voelt best gek om in de camper dit verhaal te typen wetende dat dit de komende maanden ons huis is. Het voelt gek maar vooral goed. Ilya ligt heerlijk te slapen in zijn nieuwe bedje en wij drinken thee. We gaan zo lekker vroeg naar bed en een filmpje kijken (bedankt Ralph!). We zijn kapot van de drukke week en de spanning/emoties van het vertrek. De komende dagen gaan we hier heerlijk bijkomen. De camping ligt aan een mooi meer en aan een groot park. Dat moet dus wel lukken.

Na drie dagen verlaten we Bremen en rijden we verder naar Hamburg. Op weg naar Hamburg hebben we nog een korte stop gemaakt bij een campingspeciaalzaak voor wat uitzet en daarna pakken we nog de vrijdagavondspits mee van Hamburg. Terwijl we met 10km/u over de snelweg rijden hebben we rustig de tijd om de havenkranen en de grote containerschepen te bewonderen, de snelweg gaat namelijk dwars door de haven. Hamburg is een gigantische havenstad. Het is mooi, maar ondertussen begint het toch te kriebelen om meer richting de natuur te trekken. We vertrekken dan ook richting Denemarken. Direct over de grens bij Flensburg vinden we het eerste fjord dat we op deze reis tegen gaan komen. Het is hier super mooi!

Helaas lopen we tegen het eerste probleem aan....de gasflessen zijn hier anders dan degene die wij hebben. Dit houdt in dat we de flessen niet aan kunnen sluiten zonder adapter. Lijkt makkelijk op te lossen, maar in de praktijk is dat helaas niet zo. Na het afgaan van veel adressen vinden we er eindelijk een. Gelukkig hoeven we niet in de kou te slapen ;-)

Het weer zit ons op het moment niet helemaal mee, dus vandaag maken we er een indoor dagje van. Gelukkig hebben ze hier ook zwembaden haha.

Heel veel liefs,
Ralph, Marit, Ilya en ……

• 19 Mei 2015 - 13:57

Daisy:

Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier en geniet! Xx van ons

• 19 Mei 2015 - 21:09

Tigo:

Wind mee, heuvel af en café in zicht dan kan die camper vast veel harder dan 102 km/u. Nog heel veel plezier! Ik zal jullie blog regelmatig effe checken. Groet Tigo

• 19 Mei 2015 - 23:08

Laurens Timmermans:

Hallo globetrotters.....

Fijn om te horen dat jullie goed uit de startblokken zijn gekomen en inmiddels in scandinavie zijn aangeland.
    Geniet van de reis en het avontuur!
    Laurens

• 19 Mei 2015 - 23:08

Laurens Timmermans:

Hallo globetrotters.....

Geniet van de reis en het avontuur!
    Laurens

• 20 Mei 2015 - 19:04

Jacky:

Leuk dat we het zo kunnen volgen, hopelijk gaat alles goed, geniet er maar van. N knuffel voor Ilya en tot t volgende bericht. Groetjes Jacky en Wil.

• 20 Mei 2015 - 19:04

Jacky:

• 21 Mei 2015 - 09:05

Brenda:

Wat een geweldige trip maken jullie! Geniet ervan samen!
    Superleuk dat wij het zo kunnen volgen.
    Veel liefs Brenda

• 24 Mei 2015 - 16:24

RaMiNiBe:

Wat fijn te lezen dat jullie aan het genieten zijn!
    Heel nieuwsgierig naar foto van jullie drietjes in de natuur.

We blijven jullie volgen, kijken uit naar het volgend verslag

Liefs, Ralph, Mieke, Ninthe en Bent

• 25 Mei 2015 - 13:38

Luc:

Heey Ralph, Marit en Ilya,

Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen!

• 25 Mei 2015 - 14:04

Luc:

Heey Ralph, Marit en Ilya,

Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen!

Heel veel plezier!

Groetjes,

Luc

• 25 Mei 2015 - 20:36

Barry Willy Raf Lenn:

He reizigers,

mooi om hier jullie verhalen te kunnen lezen.
    Heel veel plezier in jullie rijdend hotel en geniet van alle moois dat jullie tegenkomen.

Barry Willy Raf en Lenn

• 26 Mei 2015 - 23:52

Hanneke:

Wauw! Leuk om mee t genieten!!
    Ik zeg: gas erop ;-)
    Liefs Hanneke

• 29 Mei 2015 - 14:32

Katja:

Jaloers!!!! Veel plezier!

• 31 Mei 2015 - 17:04

Rianne:

Dag lieve Ralph en marit en Ilya,

Wat een ontzettend leuke reis zo met z'n 3tjes in jullie camper door het Deens land te rijden.
    Zo met de camper op het strand rijden hebben wij ook een keer gedaan in Denemarken, in de ochtend dachten we de enige te zijn, op het eind van de dag stond het helemaal vol met
    auto's en campers, en velen werden er dan met behulp van een tractor uit gereden